Jäsentiedote 2/2012

Hyvä Suomen frisbeeliiton jäsen,

toivottavasti jo nyt olet saanut postissa tai seurasi jäsenvastaavalta uuden PDGA:n sääntökirjan ja kilpailuoppaan, joka postitettiin kesäkuussa kaikille SFL:n seuroille. Mikäli et ole vielä saanut kirjasta, ota yhteys seuraasi. Suorajäsenille sääntökirja postitetaan lähiaikoina. Sääntökirja on hyvä olla kiekkokassissa aina kilpailuissa hankalien sääntökysymysten varalle. Sääntökirjassa on uusimmat sääntömuutokset ja suomennosta on korjattu ja tarkennettu palautteiden pohjalta.
Olemme myös postittaneet seuroille FGR:n ja Innova Europen kanssa yhteistyössä laaditun aloittelijaesitteen, jossa on tiivis tietopaketti lajista. Esitettä saa vapaasti jakaa kaikille pelaajille. Mikäli esite pääsee loppumaan, niitä voi tilata lisää toiminnanohjaajalta.

PDGA:n sääntökoe

Muistathan, että PDGA:n sääntökoetta suositellaan kaikille kotimaisten kisojen TD:lle sekä se on vaatimus Major-kisoihin pääsemiselle. Testi on lyhyt nettilomakkeella suoritettava monivalintatehtävä, jossa voit käyttää apunasi sääntökirjaa. SFL tarjoaa sääntökokeita kymmenen per jäsenseura. Ilman seuraetua koe maksaa 10 €. Ota yhteys seurasi vastaavaan, jos haluat suorittaa kokeen. Lisätietoja antaa PDGA:n maakoordinaattori Tapani Aulu, aulu@sci.fi.

SFL on saanut lisää jäsenseuroja

Tänä vuonna Suomen frisbeeliiton jäsenseurat ovat lisääntyneet peräti 12:lla. Frisbeegolfseuroja on nyt ympäri Suomen ja harrastaja löytää helposti lähialueeltaan järjestäytynyttä toimintaa. Seuralista kokonaisuudessaan löytyy osoitteessa http://www.frisbeegolfliitto.fi/seurat. SFL suosittelee jäsenseuraan liittymistä, sillä SFL:n jäsenmaksu sekä kilpailulisenssi ovat seurajäsenille edullisempi kuin SFL:n suorajäsenille. SFL on kaavailemassa seuroille tarkoitettua valmennus- ja koulutustoimintaa.

Valmennus- ja koulutustoiminta

SFL on aloittanut neuvottelut valmennus- ja koulutustoiminnan kehittämisestä yhteystyössä Innova Europen kanssa. Innova Europen kouluttajilla on vuosien kokemus valmennus- ja esittelytilaisuuksien järjestämisestä sekä vankka tausta lajin kehittäjinä Suomessa. Tarkemmat kaavailut selviävät tämän vuoden aikana, mutta pääpaino on junioreille ja seuroille suunnatuissa koulutustapahtumissa.

Kilpailutoiminta

Kausi on vierähtänyt vauhdilla käyntiin ja kisoja on käyty jo sekä Frisbeepoint-tourilla että Pro-tourilla kahden osakilpailun verran. Lisäksi erilliskisoja on käyty ympäri Suomen menestyksekkäästi. Heinäkuussa Pro-tour jatkuu Tammisaaressa samaan aikaan kun maailmanhuiput taistelevat MM-kisoissa USA:ssa. Kilpailukuukausi huipentuu Nokialla järjestettäviin SM-kilpailuihin, jotka ovat nyt kolmannet turnausmuotoiset SM-kisat. Kisojen seuraaminen paikan päällä on yleisölle maksutonta. Elokuussa Suomen joukkue lähtee toiveikkain mielin Englantiin taistelemaan EM-mitaleista. SFL tarjoaa joukkueelle hienot, sinivalkoiset edustuspaidat.
Pari- ja joukkuegolfin järjestäjiä haetaan. Jos seuranne haluaa järjestää kilpailut, lähettäkää hakemus toiminnanohjaajalle. Tarvittaessa joukkue- ja parikisan voi pitää samana viikonloppuna jaettuna lauantaille ja sunnuntaille.

Muistakaa myös kilpailujen hakukaavake sekä kilpailun järjestäjän tarkistuslista.

Seurojen yhteystiedot

Tarkistattehan vielä, että seuranne tiedot ovat oikein liiton sivuilla sekä jäsenrekisterissä. Mikäli seuranne yhteyshenkilö on vaihtunut, päivittäkää tiedot jäsenrekisteriin ajankohtaisiksi ja ilmoittakaa siitä toiminnanohjaajalle.

Lisätietoja:

Jaani Länsiö, toiminnanohjaaja