Pelaajastatus ja palkintokäytäntö

Alkukauden kisoissa on tullut hieman epäselvyyksiä amatööri ja pro statuksista sekä palkintojenjakokäytännöistä. Jos amatööristatuksella pelaava pelaaja ottaa mistä tahansa SFL:n alaisesta kilpailusta rahapalkinnon vastaan, hänen statuksensa muuttuu proksi. On hyvä muistaa, että tämä statusmuutos astuu voimaan heti kun raha on otettu vastaan. PDGA:n tietoihin nämä informaatiot siirtyvät suht verkkaiseen tahtiin eli jokainen pelaaja pitää huolen siitä, että pelaa kilpailuissa oikealla statuksella ja näinollen myös oikeassa luokassa.

Esimerkki: Pelaaja ilmoittautuu kahteen liiton alaiseen kilpailuun amatöörinä. Kisat pelataan peräkkäisinä viikonloppuina. Pelaaja sijoittuu kisassa palkintorahoille ja ottaa ne vastaan. Seuraavan viikonlopun kisaan hänen tulee tehdä muutos omaan sarjaansa pikimmiten eli suomeksi sanottuna yhteys TD:hen.

TD:llä on oikeus muuttaa rahapalkinto tavarapalkinnoksi, jos näin haluaa. Hänellä on myös yhtälailla oikeus olla sitä muuttamatta. Jos amatööripelaaja haluaa säilyttää amatööristatuksensa voitettuaan rahaa, hän voi yrittää vaihtaa palkinnon tuotepalkinnoksi ennen kuin ottaa sen rahana vastaan tai olla ottamatta palkintoa lainkaan.

Tämä selvennyksenä alkukauden epäselvyyksiin.

Toiminnanohjaaja
Teemu Lehtomäki