Uusi frisbeegolfin Major-kilpailu Ruotsiin

Masters_logo114

Viime heinäkuussa maailman parhaat frisbeegolfaajat Nokialle tuonut suurkisa, European Open, saa jatkoa ensi kesänä uuden frisbeegolftapahtuman muodossa. Tukholmassa järjestettävän kilpailun nimi on European Masters ja se pelataan Euroopan ensimmäisellä maksullisella frisbeegolfradalla, Järva DiscGolfParkissa. Kilpailu käydään 17.-20. heinäkuuta.

Frisbeegolfin kattojärjestö, Professional Disc Golf Association (PDGA), on myöntänyt European Masters –kilpailulle Major-statuksen. European Masters ottaa soihdun kantaakseen Stockholm Discgolf Openilta (SDGO), mikä on Euroopan vanhin yhtäjaksoisesti järjestetty frisbeegolfturnaus.

Kilpailussa on vain kaksi sarjaa: Avoin Pro (MPO) ja Naiset Pro (FPO). Osallistujamäärä on rajoitettu 144:ään pelaajaan. Kilpailussa tullaan näkemään lajin terävin kärki sekä Euroopasta että lajin syntymaasta Yhdysvalloista. Kilpailun alustava palkintopotti on 280 000 kruunua (n. 31 000 €).

”Mahdollisuus jatkaa SDGO:n pitkään jatkunutta perinnettä on meille suuri kunnia. Haluamme tuoda promootio-osaamisemme pöytään ja kehittää tapahtumaa. Tämän tason tapahtuman järjestäminen Euroopan parhaalla frisbeegolfradalla antaa meille paljon mahdollisuuksia edistää frisbeegolfia.”, kertoo tapahtuman pääjärjestäjä Jussi Meresmaa.

Kilpailun tapahtumapaikkana toimii vuonna 1995 perustettu Järva DiscGolfPark, joka on myös Euroopan ensimmäinen maksullinen frisbeegolfrata. Radan omistaja Mats Löf vastaa European Mastersin kilpailuradan suunnittelusta.

Tarkemmat tiedot tapahtumasta on saatavilla tapahtuman verkkosivuilla:

European Masters 2014:n järjestää Innova Champion Europe. Lisätietoja tapahtumasta voi tiedustella tapahtuman tuottajalta Jukka Teräkseltä, sähköposti: jukka.teras@innovaeurope.com